Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies. Lees onze disclaimer voor mee informatie. Ik ga akkoord

Portret van Wim De Jonge, verantwoordelijke dienst service en onderhoud van KLIMA+

Tags:

Portret van Wim De Jonge, verantwoordelijke dienst service en onderhoud van KLIMA+

Wim De Jonge, 100% vooruit voor klantenservice!

De dienst Service & Onderhoud is een van de grote troeven van Klima+. Klanten verwachten niet enkel een correct werkende nieuwe installatie, maar ook een uitstekende dienst na verkoop. En dit is nu precies waar Wim zich elke dag voor inzet, tevreden klanten, maar net zozeer tevreden techniekers.
Wim kent de firma, met 15 dienstjaren, dan ook door en door. We onderbreken zijn drukke dag voor een babbel!

Wim, wat doet een verantwoordelijke voor Service en Onderhoud nu precies?

Mijn grootste taak is telefonisch een goede eerste analyse maken van het probleem bij klanten met hun ketel of andere elementen van hun centrale verwarming. Hoe meer informatie ik daaruit kan verzamelen, hoe beter ik vervolgens offertes kan opstellen en de intussen 9 collega-techniekers op baan technisch zo nauwkeurig mogelijk op de hoogte kan brengen.
Nadat zij hun interventies hebben gedaan en doorheen de dag via hun tablet de werkbons hebben doorgestuurd, bestel ik de nodige onderdelen of bekijk ik welke werken verder moeten afgewerkt worden. Indien er moeilijkheden zijn worden deze ook besproken in overleg met de collega’s.
Verder is ook het optimaliseren, beter uitwerken van ons digitaal systeem – de tablets- een constant aandachtspunt en werkpunt.

Wat vind je de grootste uitdaging in je job als verantwoordelijke voor deze dienst?

Dat elke technieker hier graag komt werken. Maar ook dat ze helpen meedenken in ons verhaal. Zowel op gebied van klantvriendelijkheid als op gebied van ons digitale werksysteem. We hebben die overstap naar tablets gemaakt in maart 2016. Dit betekende een grote stap vooruit: voor ieders gemak, zowel op bureau als voor de mensen op verplaatsing, moet er niet meer in papieren dossiers worden gesnuisterd naar werkbons. Het zit allemaal in onze klantendatabase en op die manier heeft ook elke technieker toegang tot de historiek.
Verder hebben we sinds de zomer van 2016 een project waarbij we in onderaanneming voor een grote dienstengroep onderhouden uitvoeren bij hun klanten. Op voorhand wisten we niet goed waar we aan begonnen, maar er komt veel bij kijken en er werken 3 techniekers fulltime op dit project. Het is dan ook een grote uitdaging om ons als bedrijf steeds maar sterker in de markt te plaatsen met onze uitstekende dienst na verkoop.

Wat zijn onze grootste troeven als dienst Service en Onderhoud ten opzichte van andere installateurs?

- Ons uitvoeringsgebied: we bieden een 24/7 service over Oost- en West-Vlaanderen
- Het aantal techniekers dat we in dienst hebben, waardoor we snel interventies kunnen inplannen
- De opvolging van onze onderhouden: onze klanten worden tijdig opgebeld voor het onderhoud van hun mazout (jaarlijks) - of gasketel (tweejaarlijks)
- Onze wachtdienst. Zeker gedurende verlofperiodes krijgen we daardoor regelmatig nieuwe klanten bij
- Onze multimerkenbenadering: wij proberen een oplossing te zoeken voor elk merk en type van ketel

Wat zijn volgens jou de grootste uitdagingen voor 2017 – of verder in de toekomst – voor de dienst service en onderhoud?

- Iederéén op de tablet, ook de oudere collega’s! Op die manier kan élke collega vlot de historiek consulteren. Dit betekent dat de bestellingen vlotter kunnen geplaatst worden, dat metingen kunnen worden gedaan en digitaal bijgehouden, …
- Ons onderdelenmagazijn beter uitrusten zodat we alle basisonderdelen van de merken die wij verdelen standaard per bestelwagen altijd op voorraad hebben
- Groeien in aantal techniekers!

Ik hoorde ondertussen heel wat goeie redenen om voor KLIMA+ te kiezen als klant, maar zoals je zegt, groeit deze dienst constant en zijn er ook een aantal vacatures. Welke pluspunten zou je toekomstige collega’s willen meegeven?

- Je krijgt veel vrijheid in hoe je werkt en hoe je je werk aanpakt
- Er is flexibiliteit naar uren
- Er heerst een familiaal karakter, we hebben bijvoorbeeld geen hoogdravende functietitels
- Er is geen drempel om de leidinggevenden aan te spreken
- Je mag en kan meedenken naar oplossingen / verbetervoorstellen

Naar het overzicht van alle tips.
array(20) {
  ["id"] => string(2) "52"
  ["category_id"] => string(1) "6"
  ["user_id"] => string(1) "6"
  ["meta_id"] => string(4) "2193"
  ["language"] => string(2) "nl"
  ["title"] => string(82) "Portret van Wim De Jonge, verantwoordelijke dienst service en onderhoud van KLIMA+"
  ["introduction"] => string(485) "<p>
	Wim De Jonge, 100% vooruit voor klantenservice!<br />
	De dienst Service &amp; Onderhoud is een van de grote troeven van Klima+. Klanten verwachten niet enkel een correct werkende nieuwe installatie, maar ook een uitstekende dienst na verkoop. En dit is nu precies waar Wim zich elke dag voor inzet, tevreden klanten, maar net zozeer tevreden techniekers.<br />
	Wim kent de firma, met 15 dienstjaren, dan ook door en door. We onderbreken zijn drukke dag voor een babbel!</p>
"
  ["text"] => string(4416) "<p>
	<em>Wim De Jonge, 100% vooruit voor klantenservice!</em></p>
<p>
	<em>De dienst Service &amp; Onderhoud is een van de grote troeven van Klima+. Klanten verwachten niet enkel een correct werkende nieuwe installatie, maar ook een uitstekende dienst na verkoop. En dit is nu precies waar Wim zich elke dag voor inzet, tevreden klanten, maar net zozeer tevreden techniekers.<br />
	Wim kent de firma, met 15 dienstjaren, dan ook door en door. We onderbreken zijn drukke dag voor een babbel!</em></p>
<p>
	<strong>Wim, wat doet een verantwoordelijke voor Service en Onderhoud nu precies?</strong></p>
<p>
	Mijn grootste taak is telefonisch een goede eerste analyse maken van het probleem bij klanten met hun ketel of andere elementen van hun centrale verwarming. Hoe meer informatie ik daaruit kan verzamelen, hoe beter ik vervolgens offertes kan opstellen en de intussen 9 collega-techniekers op baan technisch zo nauwkeurig mogelijk op de hoogte kan brengen.<br />
	Nadat zij hun interventies hebben gedaan en doorheen de dag via hun tablet de werkbons hebben doorgestuurd, bestel ik de nodige onderdelen of bekijk ik welke werken verder moeten afgewerkt worden. Indien er moeilijkheden zijn worden deze ook besproken in overleg met de collega’s.<br />
	Verder is ook het optimaliseren, beter uitwerken van ons digitaal systeem – de tablets- een constant aandachtspunt en werkpunt.</p>
<p>
	<strong>Wat vind je de grootste uitdaging in je job als verantwoordelijke voor deze dienst?</strong></p>
<p>
	Dat elke technieker hier graag komt werken. Maar ook dat ze helpen meedenken in ons verhaal. Zowel op gebied van klantvriendelijkheid als op gebied van ons digitale werksysteem. We hebben die overstap naar tablets gemaakt in maart 2016. Dit betekende een grote stap vooruit: voor ieders gemak, zowel op bureau als voor de mensen op verplaatsing, moet er niet meer in papieren dossiers worden gesnuisterd naar werkbons. Het zit allemaal in onze klantendatabase en op die manier heeft ook elke technieker toegang tot de historiek.<br />
	Verder hebben we sinds de zomer van 2016 een project waarbij we in onderaanneming voor een grote dienstengroep onderhouden uitvoeren bij hun klanten. Op voorhand wisten we niet goed waar we aan begonnen, maar er komt veel bij kijken en er werken 3 techniekers fulltime op dit project. Het is dan ook een grote uitdaging om ons als bedrijf steeds maar sterker in de markt te plaatsen met onze uitstekende dienst na verkoop.</p>
<p>
	<strong>Wat zijn onze grootste troeven als dienst Service en Onderhoud ten opzichte van andere installateurs?</strong></p>
<p>
	- Ons uitvoeringsgebied: we bieden een 24/7 service over Oost- en West-Vlaanderen<br />
	- Het aantal techniekers dat we in dienst hebben, waardoor we snel interventies kunnen inplannen<br />
	- De opvolging van onze onderhouden: onze klanten worden tijdig opgebeld voor het onderhoud van hun mazout (jaarlijks) - of gasketel (tweejaarlijks)<br />
	- Onze wachtdienst. Zeker gedurende verlofperiodes krijgen we daardoor regelmatig nieuwe klanten bij<br />
	- Onze multimerkenbenadering: wij proberen een oplossing te zoeken voor elk merk en type van ketel</p>
<p>
	<strong>Wat zijn volgens jou de grootste uitdagingen voor 2017 – of verder in de toekomst – voor de dienst service en onderhoud?</strong></p>
<p>
	- Iederéén op de tablet, ook de oudere collega’s! Op die manier kan élke collega vlot de historiek consulteren. Dit betekent dat de bestellingen vlotter kunnen geplaatst worden, dat metingen kunnen worden gedaan en digitaal bijgehouden, …<br />
	- Ons onderdelenmagazijn beter uitrusten zodat we alle basisonderdelen van de merken die wij verdelen standaard per bestelwagen altijd op voorraad hebben<br />
	- Groeien in aantal techniekers!</p>
<p>
	<strong>Ik hoorde ondertussen heel wat goeie redenen om voor KLIMA+ te kiezen als klant, maar zoals je zegt, groeit deze dienst constant en zijn er ook een aantal vacatures. Welke pluspunten zou je toekomstige collega’s willen meegeven?</strong></p>
<p>
	- Je krijgt veel vrijheid in hoe je werkt en hoe je je werk aanpakt<br />
	- Er is flexibiliteit naar uren<br />
	- Er heerst een familiaal karakter, we hebben bijvoorbeeld geen hoogdravende functietitels<br />
	- Er is geen drempel om de leidinggevenden aan te spreken<br />
	- Je mag en kan meedenken naar oplossingen / verbetervoorstellen</p>
"
  ["image"] => string(95) "portret-van-wim-de-jonge-verantwoordelijke-dienst-service-en-onderhoud-van-klima-1488203576.jpg"
  ["date"] => string(10) "2017-02-26"
  ["created_on"] => string(10) "1488203576"
  ["edited_on"] => string(19) "2017-02-27 13:52:56"
  ["hidden"] => string(1) "N"
  ["sequence"] => string(2) "44"
  ["category_title"] => string(8) "Algemeen"
  ["category_url"] => string(8) "algemeen"
  ["url"] => string(80) "portret-van-wim-de-jonge-verantwoordelijke-dienst-service-en-onderhoud-van-klima"
  ["category_full_url"] => string(31) "/tips-advies/categorie/algemeen"
  ["full_url"] => string(100) "/tips-advies/detail/portret-van-wim-de-jonge-verantwoordelijke-dienst-service-en-onderhoud-van-klima"
  ["tags"] => array(0) {
  }
}